5 Rad na promocję aplikacji

  1. Posty na Social Media

Czy Twoja aplikacja bądź gra ma profil na social mediach? Facebook, Instagram czy TikTok to świetne rozwiązania by zwiększyć liczbę instalacji. 

Jeśli masz już konta społecznościowe, przeanalizuj które posty były najbardziej angażujące pod względem komentarzy, udostępnień czy polubień. 

Wybierz najbardziej angażujące posty i spróbuj dodać je do kampani płatnych w Google Ads czy TikTok Ads. 

Pamiętaj by regularnie sprawdzać performance działań, mierzyć wyniki i dodawać budżet tam gdzie widzimy że kanał zbiera najbardziej jakościowych użytkowników. 

  1. TikTok

Według Insider Intelligence TikTok ma aktualnie 750 milionów miesięcznych użytkowników. Jest to 3 największa platforma społecznościowa na świecie [1]. 

Aktywnych użytkowników w Polsce według start.io jest ponad milion [2], co daje ogromne możliwości dotarcia do nowych użytkowników. 

Performance działań reklamowych na TikToku może osiągnąć świetne wyniki, a dzięki dobrej optymalizacji mniejszy koszt za instalacje (CPI) w porównaniu do innych platform jak Meta Ads, czy Google Ads. 

Platforma TikTok Ads daje możliwość robienia testów A/B, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć gdzie ulokować budżet bądź które kreacje są bardziej efektywne. 

  1. Sezonowe kreacje

Halloween, Black Friday czy Święta Bożego Narodzenia to świetny okres na tworzenie sezonowych kreacji. 

Warto pamiętać że złoty środek to umiar. Nie musisz zmieniać wszystkich zrzutów ekranu w stylu świątecznych. Content w aplikacji, reklamach czy w sklepie mobilnym musi być ze sobą spójny. 

Obserwuj performance po wprowadzonych kreacjach i reaguj gdy to konieczne. 

  1. Wyznacz KPI

Key Performance Indicators to kluczowe wskaźniki efektywności mierzone podczas kampanii. 

Zanim zaczniesz działania promowania aplikacji, wyznacz jakie cele chcesz osiągnąć. 

Warto rozważyć współczynnik retencji. Konkurencja jest bardzo duża i jednym z największych wyzwań dla właścicieli aplikacji czy gier mobilnych jest utrzymanie użytkowników i zaangażowanie ich w aplikacji. 

Kolejnym ważnym KPI przy działaniach płatnych jest Koszt za instalacje (CPI) i zwrot z reklamy (ROAS). 

  1. Mierz dane

Obserwowanie i śledzenie działań promocyjnych, skąd przyszli i z jakich kanałów są najbardziej jakościowi użytkownicy, pomoże bardziej precyzyjnie ulokować budżet i zrozumieć użytkowników. 

Jeżeli nie masz jeszcze platformy analitycznej (MMP) koniecznie rozważ dodanie jej. Dzięki temu w jednym miejscu właściciele aplikacji będą mieli dane o instalacjach, retencji, koszty co zoptymalizuję codzienną pracę. 

Więcej o User Acquisition na: https://abooster.pl/user-acquisition/

Żródła: [1] https://www.start.io/audience/tiktok-users-in-poland

[2] https://www.insiderintelligence.com/charts/global-tiktok-user-stats/

#UA #promowanie #aplikacja #gry #grymobilne #kampanie #CPI #ROAS #TIKTOK #MMP