Według danych przeprowadzonych przez data.ai szacuje się, że wydatki na aplikacje osiągną 129 miliardów dolarów w 2022 roku, co oznacza niewielki spadek o 2% w porównaniu do poprzedniego roku.
Liczba zainstalowanych aplikacji wzrosła w 2022 roku, a konkurencja ciągle rośnie.
Przychody brutto w App Store i Google Play spadły o 2% w porównaniu z 2021 r. Aplikacje na Android wygenerowały 46 miliardów dolarów przychodu, a ok. 83 miliardów dolarów przychodu przypisano iOS.
Wydatki na gry mobilne były bardzo zbliżone do ubiegłorocznych pomimo kryzysu gospodarczego.
Liczba instalacji aplikacji rośnie
Liczba zainstalowanych aplikacji wzrosły o 9% do około 151 miliardów w 2022 roku, w porównaniu z 140 miliardami w 2021 roku. Google Play jest głównym sklepem z którego pobierane są aplikację.
Liczba nowych pobrań w Google Play wzrosła o 12% w porównaniu z poprzednim rokiem, osiągając poziom 117 miliardów. Liczba instalacji Apple wzrosła o 1% do 34 miliardów.
Wśród najczęściej pobieranych aplikacji w 2022 r. znalazły się aplikacje społecznościowe Instagram, Facebook i Snapchat. Aplikacje zakupowe, takie jak Shopsy i Meesho, również znalazły się w pierwszej piątce.
Jeśli chodzi o wydatki konsumenckie i miesięcznych aktywnych użytkowników, TikTok zajął pierwsze miejsce. Aplikacje wideo i randkowe odnotowały jedne z najwyższych wydatków konsumenckich.
Z kategorii gier najlepszy wynik pod względem instalacji to aplikacja: Stumble Guys. Najwięcej użytkownicy wydali w grze- Honor of Kings. Największą liczbę aktywnych miesięcznych użytkowników wygenerował: ROBLOX.
Podsumowanie
- Wydatki na aplikacje osiągną 129 miliardów dolarów w 2022 roku.
- Przychody brutto w App Store i Google Play spadły o 2% w porównaniu do 2021 roku.
- Instalacje aplikacji wzrosły o 9% do około 151 miliardów w 2022 roku.
#data.ai #mobileapp #app #googleplay #appstore #2022 #podsumowanie #mobile