Debaty na temat zastosowania odpowiednich słów kluczowych od dawna są przedmiotem wielu badań i dyskusji. To poprzez te słynne słowa kluczowe (keywords) użytkownicy odkrywają aplikację w sklepach App Store czy Google Play.
Aby poprawić widoczność aplikacji w sklepach mobilnych, ważne jest zadbanie o dobór odpowiednich słów kluczowych. Ponadto, zrozumienie, kiedy należy używać danego typu słów, będzie miało kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej aplikacji.
Czym są słowa kluczowe związane z marką?
Słowa kluczowe związane z marką, jak sama nazwa wskazuje, to słowa kluczowe związane z konkretną firmą. Przykłady takich słów to np: “Messenger”, „Facebook”, „YouTube”, „Instagram” czy „Tinder”.
Użytkownicy używają słów kluczowych związanych z brandem, ponieważ chcą pobrać konkretną aplikację. Tak więc w tym przypadku zamiast wyszukania poprzez frazę „aplikacja społecznościowa” użytkownicy używają raczej słowa kluczowego związanego z marką.
Czym są generyczne słowa kluczowe?
Generyczne słowa kluczowe to słowa, które nie są związane z konkretną firmą. Np: „aplikacja fitness”, „edytor zdjęć”, „gry planszowe” czy „aplikacja dla dzieci”.
Które słowa kluczowe są bardziej efektywne?
Aktualnie słowa kluczowe związane z brandem dominują w App Store. Chociaż 24% wszystkich słów kluczowych to słowa kluczowe związane z marką, generują one 49% ruchu w App Store. To pokazuje jak ważne jest uruchomienie kampanii na podstawie tych słów kluczowych, jednocześnie budująć marke firmy.
Popraw ranking swojej aplikacji już dziś!
Zarówno słowa kluczowe związane z brandem, jak i generyczne słowa kluczowe to ważne aspekty strategii optymalizacji sklepu z aplikacjami (ASO). Oba typy słów kluczowych mogą radykalnie zwiększyć wykrywalność Twojej aplikacji i przyciągnąć jak najwięcej użytkowników.
Jednak używanie słów kluczowych, wiedząc, którego użyć i gdzie je umieścić, może być trudne. Na szczęście nie musisz robić tego wszystkiego. W aBooster możemy Ci w tym pomóc.
Sprawdź tutaj: https://abooster.pl/app-store-optimization-aso/
#ASO #keywords #technologia #app #mobileapps #app #promotion