Jak często odświeżać ASO?

Regularne aktualizowanie metadanych aplikacji w App Store i Google Play to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zapewnienie trwałej widoczności aplikacji w sklepach i zwiększania liczby pobrań. 

Czemu warto odświeżać stronę produktową aplikacji? 

ASO nie jest czynnością, którą wykonuje się tylko raz, podczas implementowania aplikacji do sklepów. App Store czy Google Play aktualizują swoje algorytmy i zasady, dlatego konieczne jest dostosowanie swojej strategii do zmian.

Aktualizacja w sklepie App Store 

W systemie iOS, rekomendowana jest aktualizacja metadanych co 4 tygodnie. W wielu przypadkach algorytmy iOS są w stanie natychmiast odpowiedzieć na wprowadzone zmiany. 

Warto pamiętać że nie zawsze pola metadanych są jedynymi czynnikami wpływającymi na ranking słów kluczowych. 

Liczba dziennych pobrań to kolejny czynnik, który może odgrywać znaczącą rolę w rankingu kilku aplikacji dla tych samych słów kluczowych, dlatego ważne jest, aby monitorować pozycję Twojej aplikacji pod kątem najnowszych słów kluczowych, na które kierujesz reklamy. 

Ze względu na różne czynniki, które mogą odgrywać rolę w rankingach słów kluczowych, powinny być wystarczająco stabilne, aby można było ocenić wpływ zmiany metadanych 4 tygodnie po przesłaniu nowego wariantu do App Store.

Aktualizacja w sklepie Google Play

Biorąc pod uwagę niektóre z tych samych przyczyn, indeksacja słów kluczowych i ranking na Androidzie zajmują więcej czasu niż na iOS. 

Jednym z możliwych powodów, dlaczego rankingi w Google Play stabilizują się dłużej, jest to że Android mierzy współczynniki konwersji aplikacji na słowo kluczowe, aby określić, w jakiej kolejności je uszeregować.

Rekomendowane jest poczekać od 6 do 8 tygodni na aktualizację metadanych na Androidzie. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że masz ustabilizowany zestaw danych do wykorzystania i łatwiej będzie określić, na które słowa kluczowe kierować reklamy w następnej kolejności. 

#ASO #iOS #AppStore #GooglePlay #Android #aplikacje #instalacje