Kilka słów o User Acquisition

Pozyskiwanie użytkowników aplikacji mobilnych w obecnych czasach jest nie lada wyzwaniem. Wymaga to analizy i optymalizacji dużej liczby danych, śledzenia i wdrażania trendów oraz zrozumienia odbiorców aplikacji, czyli m.in. tego skąd i dlaczego przychodzą.  

Jakimi kanałami można pozyskiwać użytkowników?

Najpopularniejszymi metodami w tym obszarze są oczywiście Google Ads czy Meta Ads, ale to niejedyne rozwiązania, jakie oferuje rynek. Aplikacje mogą być również promowane np. w systemie smart pre-instalacji. Oznacza to, że użytkownik uruchamiając smartfon po raz pierwszy lub po aktualizacji systemu, otrzymuje sugestie aplikacji do zainstalowania. Propozycje są tworzone w oparciu o ankietę preferencji uzupełnianą przez konsumenta. Kolejnym sposobem jest promocja aplikacji w innych aplikacjach i jest to jeden z najefektywniejszych kanałów pozyskiwania nowych użytkowników. Niezależnie od wybranej strategii – działania muszą być dobrze zaplanowane, a także dopasowane do rodzaju aplikacji i jej użytkowników. Warto też zadbać o kreatywne rozwiązania reklamowe, które przyciągną uwagę konsumentów. W tym celu można np. wykorzystać technologie, które na ten moment są raczej sporadycznie spotykane w reklamach, jak: AR, VR czy 3D.

Deweloperzy i właściciele aplikacji mogą oczywiście samodzielnie realizować wymienione działania. Jeśli jednak nigdy wcześniej tego nie robili, może to prowadzić do niewłaściwego inwestowania środków, a więc być mało efektywne.