Koniec roku coraz bliżej, a co za tym idzie na rynku pojawiły się prognozy na rok 2023. Jak będzie wyglądać nadchodzący rok w aplikacjach mobilnych?
W ostatnim tygodniu eksperci z data.ai wydali raport prognoz na rok 2023. Specjaliści ds. Aplikacji mobilnych przewidują, że wydatki na reklamę mobilną osiągną 362 miliardy dolarów w 2023 r. Głównie spowodowane przez Mistrzostwami Świata i Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi.
Oznacza to spadek o 7,5% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Biorąc pod uwagę sytuację ekonomiczną na świecie, przewiduje się, że branża reklamy mobilnej będzie rozwijać się wolniej w przyszłym roku. Jest nadzieja, że Zimowe Igrzyska Olimpijskie i Mistrzostwa Świata FIFA pozwolą utrzymać wyższe wydatki.
Wydatki w grach mobilnych
Przez długi czas wydatki w grach mobilnych były odporne na kryzysy ekonomiczne, ale zmiany w polityce prywatność wdrożone przez Apple i Google miały ogromny wpływ na proces zakupowy w aplikacjach.
Spodziewać się można że wydatki konsumentów na gry mobilne spadną o 5% w 2022 r. do 110 miliardów dolarów w następstwie kryzysu gospodarczego.
Jedenaście z czternastu kategorii, których wydatki konsumpcyjne w App Store przekraczają 2 miliardy dolarów, to gry.
Zakupy mobilne górują
Zakupy mobilne osiągnęły rekordowy poziom w tegorocznym Black Friday, stanowiąc prawie 50% całej sprzedaży wśród 100 największych sprzedawców internetowych w USA.
Według Shopify, urządzenia mobilne stanowiły 73% globalnej sprzedaży dla mniejszych sprzedawców i marek skierowanych bezpośrednio do konsumentów.
Aplikacje typu travel, wydarzenia na żywo i sport będą przyciągać uwagę użytkowników, którzy spędzą więcej czasu przed ekranem w nadchodzącym roku.
Podsumowanie
- Wydatki na reklamę mobilną sięgną 362 miliardów dolarów w 2023 roku,
- Wydatki konsumentów na gry mobilne spadną o 5% w 2022 roku do 110 miliardów dolarów,
- Wzrost wydatków na reklamy mobilne spowolni się ze względu na kryzys gospodarczy.
Źródło: data.ai
#UA #2023 #MOBILE #APPS #mobileapps #data.ai