Prognozy rynku mobile na 2023

Koniec roku coraz bliżej, a co za tym idzie na rynku pojawiły się prognozy na rok 2023. Jak będzie wyglądać nadchodzący rok w aplikacjach mobilnych? 

W ostatnim tygodniu eksperci z data.ai wydali raport prognoz na rok 2023. Specjaliści ds. Aplikacji mobilnych przewidują, że wydatki na reklamę mobilną  osiągną 362 miliardy dolarów w 2023 r. Głównie spowodowane przez Mistrzostwami Świata i Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi. 

Oznacza to spadek o 7,5% w porównaniu z rokiem poprzednim. 

Biorąc pod uwagę sytuację ekonomiczną na świecie, przewiduje się, że branża reklamy mobilnej będzie rozwijać się wolniej w przyszłym roku. Jest nadzieja, że Zimowe Igrzyska Olimpijskie i Mistrzostwa Świata FIFA pozwolą utrzymać wyższe wydatki.

Wydatki w grach mobilnych 

Przez długi czas wydatki w grach mobilnych były odporne na kryzysy ekonomiczne, ale zmiany w polityce prywatność wdrożone przez Apple i Google miały ogromny wpływ na proces zakupowy w aplikacjach. 

Spodziewać się można że wydatki konsumentów na gry mobilne spadną o 5% w 2022 r. do 110 miliardów dolarów w następstwie kryzysu gospodarczego. 

Jedenaście z czternastu kategorii, których wydatki konsumpcyjne w App Store przekraczają 2 miliardy dolarów, to gry. 

Zakupy mobilne górują 

Zakupy mobilne osiągnęły rekordowy poziom w tegorocznym Black Friday, stanowiąc prawie 50% całej sprzedaży wśród 100 największych sprzedawców internetowych w USA. 

Według Shopify, urządzenia mobilne stanowiły 73% globalnej sprzedaży dla mniejszych sprzedawców i marek skierowanych bezpośrednio do konsumentów. 

Aplikacje typu travel, wydarzenia na żywo i sport będą przyciągać uwagę użytkowników, którzy spędzą więcej czasu przed ekranem w nadchodzącym roku.

Podsumowanie

  • Wydatki na reklamę mobilną sięgną 362 miliardów dolarów w 2023 roku,
  • Wydatki konsumentów na gry mobilne spadną o 5% w 2022 roku do 110 miliardów dolarów,
  • Wzrost wydatków na reklamy mobilne spowolni się ze względu na kryzys gospodarczy.

Źródło: data.ai

#UA #2023 #MOBILE #APPS #mobileapps #data.ai